Myspace Layouts

cute

Thursday, May 5, 2011

kasihnya ibu

 Tu lah tajok semanis kurma tadi yang aku tengok kat tv9 tadi...erm,,,sesapa yang tengok cita tuh tadi mesti sedih kan..tambah-TAMPAH yang tinggal berjauhan seperti aku nih,,ya ALLAH.... rindunya aku kat mak aku kat kampung nuh!...~~ aku nak story sikit camner aku leh terkedik di hati aku nih nak tengok cita tuh tadi pas aku habis study!...dah lo cita tuh nak habis da tadi.hehe... sedih gila tadi..

         ayat-AYAT dalam cita tuh..mengenai ibu!..yang dato dalam syair dia tuh, cakap semasa kita kecik TANGAN ibu menyuap nasi ke mulut kita,TANGAN  ibu di gunakan untuk mandikan kita,TANGAN ibu di gunakan untuk kesaat air mata kita bila kita suka dan duka..bila duka TANGAN ibu di gunakan untuk menepuk bahu kita sambil "berkata sabar la sayang,mungkin ada hikmah"... tapi bila ibu sudah tua,si anak tinggalkan ibu sendirian,tiada sorang pon yang tolong suapkan ibu bila ibu sakit,dan biarkan ibu makan sendiri sedangkan tangan ibu menggeletar. bila ibu sudah tiada baru kita tahu bertapa pentingnya nilai erti seorang ibu di sisi kita sebagai seorang anak!...sebelom ibu kita pergi bertemu ilahi,cium lah TANGAN ibu kita,ucaplah ungkapan "ibu,saya sayang ibu"...


      bila aku dengn ayat tuh teros aku lari masuk bilik sambil menangis..hehehe>..<  teringan mak aku yang ada kat perlis tuh!5 minit pas tuh baru aku col mak aku tuh pon aku masih g menangis...tyme aku col mak aku tuh aku xtau nak cakap apa..aku still nangis teresak-ESAK!.. mak aku tanya,kenapa kak nangis?.. aku jawab;tadi kak tengok cita semanis kurma.mak aku kata cita kasihnya ibu ka?..aku pon jawab dengan nada yang teresak2 tuh lah..hee...sedih kot weh... tak lama pastuh mak aku lak nangis,,ehehe,,aku pon gitau kat mak aku..mak kak xmau cakap lama2!,bukan takot kredit habis tapi sedih teringat mak! sebelom aku letak fon aku sempat cakap kat mak aku...HAPPY MOTHER DAY TO YOU MAK!!...  mak aku pon cakap THANK YOU!.. than mak kau wat joke!..hehe,,kak xbagi hadiah ker kat mak?.. n aku pon jawab,nak bagi hadiah camner,kak pon xbalik kampung lagi nih..nanti kak balik kak bagi na mak...haish,sempat lagi la mak aku nih an?..cam anak dia jugak la..huhu.. tapi apa-APA pon aku sayang mak aku dunia akhirat lah!!!~>>>>sayang mak!!!.... to sesapa yang bergelar ibu tuh~.. HAPPY MOTHER DAY K!!!???.. ntok sesapa yang xda ibu tu,aku mintak maaf lah kalau ayat aku nih ter over ke apa ker an?...aku manusia cam korang gak lah..k?.. Apa-apa pon sayang lah mak bapak korang selagi ada...!

1 comment: